• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om privatlån hos Santander

T

Thom47

Gäst
Poäng: 0
Hänger på tråden om det är ok?!
Tänkte på om om man har kortet, kommunicerar de via sms eller mail när de vill nåt? Vill helst inte att de kontaktar mig via sms för frugans skull
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hänger på tråden om det är ok?!
Tänkte på om om man har kortet, kommunicerar de via sms eller mail när de vill nåt? Vill helst inte att de kontaktar mig via sms för frugans skull
jag har aldrig någonsin fått SMS, dom har dock ringt mig två gånger när dom har misstänkt bedrägeri.
dom skickar till Kivra, med fakturan (Kivra) har dom erbjudit mig höjning på krediten minst två gånger utan UC, inga fler höjningar efter att jag fick 50000kr dock (tror deras max är 100000 idag?)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag fick SMS av dom när dom sänkte min ränta för någon vecka sedan.
 
F

Freddan821

Gäst
Poäng: 0
Såg när jag fått det beviljat att de skickar rekommenderat. Skit. Åker på semester och hinner kanske inte hämta ut det i tid. Undrar om man för skicka ombud att hämta ut det? Vet någon?
 

rayray

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Juli 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej alla.
Blev medlem för att få svar på en fråga jag har.
Har nyligen tagit ett lån på 150 000 kr hos Santander och har lånet via Autogiro.
Problemet är att jag inte vill ha hem Pappers Avi då jag vill hålla Lånet hemligt för familjen och när jag försökt anmäla E-Faktura genom Nordea på lånet så står det att endast lån med ett 11 siffrigt konto nr kan man ha E-Faktura till, Detsamma gäller Kivra som endast erbjuder digitala Avi till dom 11 siffriga konto/låne nummrena.
Mitt konto/låne nr består av endast 7 siffror och inte 11. Jag vill verkligen inte ha hem Pappers Avi varje gång pengar ska dras hur går jag tillväga för att stoppa dessa?
santanders hemsida kan man kolla "frågor och svar" ang. Autogiro och under ämnet : (Jag har inte fått min faktura) så står det i ett paragraf att : En del av våra privatlånekunder som har autogiro hittar enbart sina fakturor på internetbanken".
Tror ni den raden syftar på oss som endast har ett 7 siffrigt låne nummer? kan någon annan här som har ett 7 siffrigt låne nr bekräfta om det kmr hem ett pappers avi fasst än man har autogiro varje månad?
tack i förhand
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Hej alla.
Blev medlem för att få svar på en fråga jag har.
Har nyligen tagit ett lån på 150 000 kr hos Santander och har lånet via Autogiro.
Problemet är att jag inte vill ha hem Pappers Avi då jag vill hålla Lånet hemligt för familjen och när jag försökt anmäla E-Faktura genom Nordea på lånet så står det att endast lån med ett 11 siffrigt konto nr kan man ha E-Faktura till, Detsamma gäller Kivra som endast erbjuder digitala Avi till dom 11 siffriga konto/låne nummrena.
Mitt konto/låne nr består av endast 7 siffror och inte 11. Jag vill verkligen inte ha hem Pappers Avi varje gång pengar ska dras hur går jag tillväga för att stoppa dessa?
santanders hemsida kan man kolla "frågor och svar" ang. Autogiro och under ämnet : (Jag har inte fått min faktura) så står det i ett paragraf att : En del av våra privatlånekunder som har autogiro hittar enbart sina fakturor på internetbanken".
Tror ni den raden syftar på oss som endast har ett 7 siffrigt låne nummer? kan någon annan här som har ett 7 siffrigt låne nr bekräfta om det kmr hem ett pappers avi fasst än man har autogiro varje månad?
tack i förhand

Ser du lånet om du loggar in på deras internetbank?
 

rayray

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Juli 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ser du lånet om du loggar in på deras internetbank?

Ja jag ser lånet, även beloppet som ska betalas in denna månad.
Men det är fortfarande oklart vilka privatlånekunder citatet syftar på.
Har mejlat Santander och fick som svar:"Hej, Tack för ditt meddelande. I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda ett papperslöst alternativ för fakturering. Vi måste alltid återredovisa allt som sker på ditt konto och således skicka ett kontoutdrag till dig."

Väldigt märkligt att vissa kunder inte kan ta del av de digitala tjänster som finns tillgängliga.
Men om någon här som har ett 7 siffrigt kontonr kan dela med er av era erfarenheter vad gäller post från santander så skulle det verkligen uppkskattas
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Ja jag ser lånet, även beloppet som ska betalas in denna månad.
Men det är fortfarande oklart vilka privatlånekunder citatet syftar på.
Har mejlat Santander och fick som svar:"Hej, Tack för ditt meddelande. I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda ett papperslöst alternativ för fakturering. Vi måste alltid återredovisa allt som sker på ditt konto och således skicka ett kontoutdrag till dig."

Väldigt märkligt att vissa kunder inte kan ta del av de digitala tjänster som finns tillgängliga.
Men om någon här som har ett 7 siffrigt kontonr kan dela med er av era erfarenheter vad gäller post från santander så skulle det verkligen uppkskattas

När jag hade fick jag allt elektroniskt.. efaktuea med autogirobeloppet
 

rayray

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Juli 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
När jag hade fick jag allt elektroniskt.. efaktuea med autogirobeloppet

Men kommer du ihåg om ditt lån hade ett 11 siffrigt kontonr?
Som jag tidigare skrev så erbjuder dom alla kunder med ett 11 siffrigt kontonr både E-Faktura alternativt digitalt brev genom Kivra.
Men kontonummret jag fått är 7 siffrigt och därför är jag fundersam.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 827
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Men kommer du ihåg om ditt lån hade ett 11 siffrigt kontonr?
Som jag tidigare skrev så erbjuder dom alla kunder med ett 11 siffrigt kontonr både E-Faktura alternativt digitalt brev genom Kivra.
Men kontonummret jag fått är 7 siffrigt och därför är jag fundersam.
Ingen aning, det varett bindestreck med tror jag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp